Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070471307   Recursos i estratègies per desenvolupar la competència matemàtica a infantil i primària
2021-2022   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   29/9/2021 - 31/5/2022 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC La Vinyala
   c. Sant Josep, 99 (Sant Vicenç dels Horts) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VI
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Les directrius curriculars contemporànies confirmen que, des del punt de vista metodològic, les matemàtiques s'aprenen millor quan les utilitzem en contextos funcionals relacionats amb situacions de la vida diària, materials manipulatius i jocs, per a anar adquirint progressivament coneixements més complexos a partir de les experiències i els coneixements previs. Per tant, s'ha d'afavorir en aula l'ús de diferents recursos i estratègies que ens ajudin en el desenvolupament de la competència matemàtica.
Al llarg d'aquesta formació abordarem els diferents blocs de contingut matemàtic des del desenvolupament de la competència i a través de l'organització, gestió, disseny i avaluació d'activitats matemàtiques competencials.
  
Objectius   1. Aprofundir en el significat de la competència matemàtica i com treballar-la a l'aula.
2. Aprendre a dissenyar, gestionar i avaluar activitats matemàtiques competencials.
3. Conèixer una àmplia varietat de recursos i estratègies (situacions reals, materials manipulatius, jocs, recursos tecnològics, etc.) per a treballar els diferents blocs de contingut matemàtic.
  
Continguts   1. Què és la competència matemàtica: planificació i gestió d'activitats matemàtiques
competencials.
2. L’àlgebra primerenca (relacions i canvi): orientacions metodològiques i recursos
didàctics.
3. La numeració i el càlcul: orientacions metodològiques i recursos didàctics.
4. La geometria: orientacions metodològiques i recursos didàctics.
5. La mesura: orientacions metodològiques i recursos didàctics.
6. L'estadística i la probabilitat: orientacions metodològiques i recursos didàctics.
7. L’avaluació competencial de les matemàtiques.
  
Formador/a   Àngel Alsina Pastells
  
Avaluació   - Realització dels materials pactats al curs.
- Aplicació dels coneixements adquirits a l'aula.
  
Requisits de  certificació   - Documentació i materials elaborats a través de la formació.
- Assistència al 80% de les sessions.
  
Persones  destinatàries   Claustre
  
E-mail   se-baixllobregat6@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent